Tuesday, February 15, 2011

Petua Menghilangkan Parut Jerawat

1. Ambil sedikit asam jawa, kemudian ramas dengan sedikit air. Jangan terlalu cair. Selepas itu, sapukan pada tempat yang berparut. Biarkan sehingga kering. Seelok-eloknya lakukan pada waktu malam sebelum tidur.


2. Kisar beberapa biji tomato yang telah masak, jangan terlalu masak. Sapukan pada keseluruhan muka. Biarkan semalaman, cuci keeseokannya dan basuh hingga bersih dengan air suam. Hasilnya, bekas dan parut jerawat akan beransur hilang.


3. Ambil kelopak bunga raya merah, tumbuk kelopak tersebut kemudian sapukan pada parut. Biarkan kering kemudian dicuci dengan air suam dan lakukan setiap hari untuk hasil yang memuaskan.

4. Parut sebiji kentang dan kemudian lumurkan ke wajah anda. Biarkan selama setengah jam dan selepas itu basuh muka dengan air suam. Amalkan selalu dan Insya-Allah dalam masa satu atau dua minggu anda akan lihat kesannya.


5. Ambil kulit pisang dan sapu di keseluruhan muka anda. Insya-Allah, dalam beberapa hari, parut di wajah anda akan hilang. Terutama parut jerawat yang sukar untuk pudar.

No comments:

Post a Comment